اطلاعات مطلب
  • بازديدها: 25
  • نويسنده: site-admin
  • تاريخ: 7-10-1399, 19:30
7-10-1399, 19:30

وسپا پریماورا

دسته بندی: اخبار » وسپا پریماورا Vespa

معرفی ویژگی‌های محصول وسپا پریماورا
Vespa Primavera
مدل 2018
.

.

.

.
1. پیشینه و میراث
وسپا "بدنه کوچک" که مجهز به انجین 50 سی‌‌سی بود در سال 1963 متولد شد؛ آن را می‌توان پاسخ  شرکت پیاجیو به مقررات جدید بزرگراهی در ایتالیا دانست، مقرراتی که مطابق آن سرنشینان موتورسیکلت های 50 سی‌سی دیگر نیازی به اخذ گواهینامه نداشتند.
از آن زمان تا کنون وسپا "بدنه کوچک" تحولاتی را از سر گذرانده  و از یک محصول کاملا بومی به نمادی جهانی از حمل و نقل شهری مدرن و متمایز بدل گشته است.

.

.
دهه‌های 60 و 70

اوج محبوبیت رده "بدنه کوچک" در اواخر دهه شصت بود یعنی زمانی که دو مدل Primavera 125 با آن چراغ جلوی گرد معروفش و 50 Special تقریبا همزمان به بازار عرضه شدند (به ترتیب در سال 1968 و 1969). وسپا "بدنه کوچک" به خاطر جمع و جور بودنش در مقایسه با مدل‌های 125 سی‌سی آن زمان و قدرت مانور بالایش، وسیله نقلیه ایده‌آلی برای رفت و آمد‌های شهری بود. چراغ جلوی مستطیلی شکل و طراحی منحصر به فرد Vespa 50 special باعث شد که این موتورسیکلت برای نسلی از جوانانی که دلبسته استقلال عمل و رهایی از بندهای اجتماعی بودند به نمادی از آزادی تبدیل شود.

.

.
دهه‌های 80 و 90
دهه 80 را می توان برهه ای انتقالی برای موتور وسپا «بدنه کوچک» دانست. گرچه شکل مکعب مستطیلی مدل PK چندان نظر جوانان را به خود جلب نمی‌کرد، عرضه PK اتوماتیک حرکتی آوانگارد از سوی وسپا بود چرا که نخستین تلاش برای ترکیب طراحی کلاسیک با فناوری مدرن محسوب می‌شد. 
دهه 90 برای وسپا سرنوشت‌ ساز بود. رقابت تنگاتنگ شرکت‌های تولید‌کننده اسکوترهای اتوماتیک، از افول سریع برند وسپا خبر می‌داد. وسپا با عرضه موتور وسپا ET4 ، نخستین وسپا تمام اتوماتیک، واکنشی عالی به این وضعیت از خود نشان داد. موتورسیکلت ET4 سریعا به یک مدل موفق در سراسر اروپا بدل گشت.

.

.
دهه 2000
دهه 2000، دهه آسمانی شدن وسپا "بدنه کوچک" بود، زمانی که حساب آن از تمام موتورسیکلت‌های دیگر سوا شد.موتور های وسپا مدل های LX 50 و LX 125 مدل ‌ محبوب سلبریتی‌ها و جوان‌ها شده و به نماد خوش‌سلیقگی و متفاوت بودن بدل شدند. 
جوانان همه جای دنیا، از رم گرفته تا نیویورک و هانوی و دهلی نو، به تقلید از ستارگان موسیقی و سینما وسپا سوار می‌شدند.
.

.
پریماورا
نخستین گونه موتور Vespa Primavera  که در نوع خود یک انقلاب در تاریخ وسپا بود در نمایشگاه 1968 میلان عرضه شد. پریماورای کوچک و فرز و چابک با آن انجین سرحال و پرشتابش تا سال 1982 مستمرا تولید می‌شد و بال پرواز چند نسل بود.وسپا پریماورا افسانه‌‌ای شد و یکی از چشمگیرترین موفقیت‌ های تجاری در تاریخ وسپا را رقم زد. 
امروز Vespa Primavera مظهر تمام آن ارزش‌ هایی است که نیم قرن پیش باعث موفقیت آن شده بود. وسپا پریماورا جوان‌پسند، مبتکرانه، پیشرو در فناوری، فرز و چابک، و سازگار با محیط زیست است؛ موتورسیکلت مدرنی است که طراوت و شور و حال زندگی را از اجدادش به ارث برده است.

.

.

.

.

2. تیپ مشتریان پریماورا
 
45% آنها زن و 55% مرد هستند.
* به طور میانگین 35 تا 44 سال سن دارند.
* ساکن شهرهای بزرگند.
* تحصیلات عالی دارند.
* کارمند اداری، مدیر یا متخصص هستند. 
* میانگین سن وسیله نقلیه قبلی‌شان 9 سال بوده است. 
* طراحی منحصر‌به فرد و نمادین وسپا آنها را به خود جلب کرده است.
* به جزییات طراحی، رنگ‌ها و مد روز اهمیت می‌دهند.
* مسحور پرستیژ وسپا شده‌اند که made in Italy آن برای همه دنیا آشنا است. 
* به دنبال یک وسیله نقلیه خوشدست و راحت و قرص و محکم هستند که مناسب استفاده‌های روزمره بوده و برای سفرهای سریع و مکرر ساخته شده باشد.
* به محافظت از محیط زیست حساس‌اند و میزان مصرف بنزین برایشان مهم است.

.

.

.

.

3. طراحی و امکانات

برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان که ظاهر و جزییات برایشان مهم است موتور‌‌های وسپا همه آنچه در چنته دارد را رو کرده است، از عناصر اسپرت گرفته تا جنبه های شیک طراحی.
.

.

ظاهر

ظاهر موتور وسپا پریماورا از زمان اولین رونمایی خود تاکنون، مسیر تکامل در عناصر ظاهری را در کنار به‌روزرسانی‌های فناوری طی کرده است که تفاوت در رنگ‌ها، زین، طوقه و چرخ، و چراغ جلو از مهمترین ویژگی‌های هر سال محسوب می‌شود. سینه‌ جلوی محصول از باریکه اختصاصی وسپا که به آن tie (تای) گفته می‌شود و معنا و شکل کراوات را به ذهن می‌آورد استفاده می‌کند که از نسل دهه 60، و سپس سری 946 تا نسل جدید پریماورا تکامل یافته است.
.

.

در قسمت عقب، کاورهای کناری که وسپا به آنها cheeks می‌گوید نیز در سه نسل دهه 60، سری 946 و نسل جدید با طراحی پویاتر تکامل پیدا کرده است.

.

.

لامپ تمام LED

به لطف فناوری LED، سطح فناوری "on board" در سیستم روشنایی این محصول نیز ارتقاء یافته است. چراغ‌های LED دی لایت موتور مشابه چراغ‌های مدل 2017 هستند و با چراغ‌های راهنما یکپارچه شده‌اند. بارزترین نوآوری را در چراغ های LED جلو و عقب می توان دید. مشابه با Vespa 946 در اینجا نیز شاهد راهکاری مدرن و زیبا هستیم. فناوری LED که حال در هر دو چراغ جلو و عقب استفاده شده، بر ایمنی رانندگی افزوده است.

.

.

صفحه سنجشگرها

صفحه سنجشگرهای رده وسپا پریماورا و اسپرینت ترکیبی عالی از سنت و نوآوری است و در قسمت پایین خود یک صفحه نمایش LCD دارد. این صفحه نمایش، همه اطلاعات مهم نظیر مسافت سنج، میزان سوخت باقیمانده، ساعت، و اطلاعات رایانه سفر را نمایش می دهد. مشابه با سوییچ‌های کنترلی در مدل‌های قدیمی‌تر وسپا، کنترل‌های دسته فرمان به صورت بخش‌های مجزایی طراحی شده‌اند.
.

.

ریموت و بازکنندۀ زین و Bike Finder (موتوریاب)

موتوریاب و کنترل از راه دور بازکنندۀ زین دو ویژگی استاندارد محصولات 2018 وسپا پریماورا می باشند.

* سیستم تشخیص سریع وسیله نقلیه از طریق چشمک زدن چراغ‌های راهنمای موتور

درباره ما :

گروه تولیدی و صنعتی طلق جعفری در تاریخ 1350 فعالیت خود را در زمینه تولید طلق و لوازم یدکی موتور سیکلت آغاز نموده است . همچنین ...

بیشتر بخوانید !

تماس با ما :

آدرس : تهران ، میدان رازی ، اول خیابان مولوی ، مجتمع تجاری بهمن ، طبقه زیر همکف ، پلاک 91 ، فروشگاه جعفری
تلفن : 02155360829
تلفکس : 02155373411
همراه : 09123400983
ایمیل : info@talghjafari.ir

لینکهای مرتبط :